Kassler

Det här brukar jag laga när maken är borta och det är han idag :-)
Så jag och tjejerna har ätit oss ordentligt mätta idag. Lillkillen som är lite drygt tio månader fick äta själv idag. Kasslern var sådär, men han fick nog in lite i munnen ialla fall. Fast det mesta hamnade förstås i håret, utom majsen för den stoppade han i örat :-)

Jag har bloggat om den här rätten tidigare men den är så god så det gör inget att ni påminns :-) Så jag lägger in ett nytt foto och klickar ni på det kommer ni till receptet.




Igår lagade maken maten så jag har inget recept på hur han gjorde, men det var väldigt gott. Det blev en gryta på fläskfilé, färska champinjoner, gul paprika, grädde och kryddor.
Tyvärr så ser ju grytor inte så goda ut på bild...



Jag har insett att det inte blir så mycket matlagning denna vecka. Imorgon fyller min älskade farmor 85 år så då ska vi äta middag med släkten. Jag har lovat att göra drinktilltugg och ta med, men jag har inte bestämt vad än. Någon som har förslag?
Sen ska vi bort både lör och sön. Men jag lär fota och lägga upp ändå :-)

Kommentarer:

1 Emmy:

skriven

I våffeltider är det gott att värma färdiga våfflor i ugnen så de blir lite frasigare. Och när de svalnat klicka på créme fraiche, hackad rödlök och caviar (ev. lite räkor).

Kommentera här: