SEMESTER

Idag har jag kommit hem efter två veckor på Gran Canaria och sen en vecka i Varberg!

På Gran Canaria så bodde vi i en lägenhet och hade bokat frukost. Middagarna gick vi ut och åt och även vissa luncher. Vi "lagade" lunch några gånger. Då blev det väldigt enkelt; pasta med pesto, färdig spansk tortilla, färdig gazpacho, skinkor och dyl.

I Varberg bodde vi i stugor vid havet. Hela min släkt var där, så vi var 20 personer mellan 1 och 85 år. Där lagade vi endel mat i stugorna. Flera dagar lagade vi mat tillsammans. Väldigt trevligt!!!

Jag har tagit lite mat kort de här veckorna så jag lägger ut dem som inspiration :-)

Rökt sik med färsk potatis och kokt lök (innan vi åkte)
 

Grillad sjötunga med kanarisk potatis och mojo rojo (Gran canaria)


 

Bröllopsdag!!! Detta vin fick vi i present när vi gifte oss, och det skulle drickas på vår tredje bröllopsdag. Så vi hade det med oss och drack av det innan vi åkte iväg.


     

   

Kebabspett




Fisk och skaldjurskebab


Sista kvällen på Gran Canaria:
T-bensstek, Oxfilé med vitlökssås
 

Grillad makrill (Varberg)
De flesta köpta fileér, men några är fiskade av killarna som var iväg på havsfiske på morgonen



Blandat kött på grillen


Dottern, 14 år, och hennes kompis bjöd på middag en dag!!! Grillad fläskytterfile och potatissallad
 

Sommar!!! Halländska jordgubbar


Sista kvällen så handlade ingen mat, utan alla gjorde något av det som fanns kvar i skafferier och kylskåp. Vi fick en jättetrevlig buffé! Det som inte syns på det här kortet är pasta och två olika sorters såser.




Imorgon börjar min man att jobba igen... Jag är föräldraledig i en månad till. Men vi ska in i vardagen nu, så förhoppningsvis blir det lite mer bloggande nu.

Kommentera här: