Ljummen pastasallad

Igår blev det McDonalds till middag. Jag fattar inte varför, jag blir lika besviken varje gång. Men det går ju snabbt... Tog lökringar till och de var riktigt goda, men hamburgaren var ingen höjdare.
Idag har vi ätit middag hos mamma. Hon bjöd på tagliatelle och sås på porterstek. Mums!

Så därför bjuder jag här på gårdagens lunch.
På måndagar är vi båda föräldralediga och alla utom tonåringen äter lunch hemma.

Jag kokade pasta och lät den rinna av.
Skar grönsaker (gurka, paprika, purjolök, soltorkade tomater, sockärtor) och parmaskinka.
Hällde olivolja i kastrullen och pressade i vitlök och Chili explosion och fräste ett par minuter. Sen hade jag i pastan och lät den gå med en liten stund.
Hällde pastan i en skål och blandade med grönsakerna, skinkan och hyvlade parmesan ovanpå.
Det blev mycket gott!

Kommentera här: