Boeuf Bourguignon

Idag hade vi ingenting planerat, vilket inte är så vanligt i det här hemmet. Så medans maken var ute och skottade så gjorde jag en köttgryta. Det var väldigt mysigt att gå härinne i köket och känna alla goda dofter från spisen och titta ut på alla grannar som var ute i kylan och skottade :-)

Det är verkligen värt den tiden det tar att göra så här goda grytor. Det som tar mest tid är ju bara att det ska stå och puttra på spisen och då hinner man ju göra en massa annat.



Receptet som vi utgick ifrån har jag hittat på tasteline. Jag använde mig idag av rostbiff i bit. Jag hade det i frysen, och det har legat där ett tag. Så även om det kändes som lite slöseri att ha i en gryta så var det bättre än att kasta om ytterligare ett tag...
Vi serverade ris till.







Kommentarer:

1 Helena Ljunggren:

skriven

Det är en rätt som jag haft planer på att göra jättelänge men jag komemr aldrig till skott. Så himla gott och dina bilder ser verkligen ljuvliga ut!

Kommentera här: