Paneng Gai

Idag provade jag Santa Marias krydda "Thai Paneng spice mix" som jag fått från buzzador att testa. Jag fick även två paket nudlar och en förpackning kokosmjölk.
Jag köpte till kycklingfilé, sugar snaps och en burk kokosmjölk.
Vi var 4 vuxna, en 6-åring, en 2-åring och en 1,5 åring.
Till de två minsta plockade jag bort kyckling och nudlar innan jag kryddade det och det var bra för det blev starkt. 6-åring tyckte att det var för starkt, men gott. 2-åringen åt inte så mycket alls innan hon fick smaka av sin mamma och åt sen väldigt mycket av det starka.
Vi andra gav ett mycket bra betyg!!! Det här kommer vi att prova igen :-)



900 g kycklingfilé
150 g sugar snaps
2 pkt äggnudlar
900 g kokosmjölk
2 påsar kryddmix

Skär kycklingen i mindre bitar och stek den nästan klar. Lägg i sugar snaps och strö över kryddblandningen. Häll på kokosmjölken och koka ihop i ca 3 minuter.
Koka nudlarna enligt förpackningen.
Blanda nudlarna med "grytan".
Servera och njut!!!
Vi serverade med kokt broccoli vid sidan om.


Kommentera här: