Födelsedagsmiddag

Förra fredagen så fyllde jag år! Vi skulle ha middagsgäster då, men de ringde från dagis och trodde att sonen var magsjuk. Vi ställde in middagen och det visade sig vara falskt larm. Så vi hade middag här i söndags istället.
Vi började med glögg och pepparkakor och ett jättefint luciatåg.



Vi var 10 vuxna och fyra barn under 7 år. Min bror är vegetarian så för att slippa laga flera olika rätter så gjorde jag en vegetarisk lasange och serverade med sallad och bröd. Klicka på bilden med lasangen för att komma till receptet.





Sen blev det tårta som jag hade köpt på RC Chocolat i fredags. Mörk chokladmousetårta med hallonmoussefyllning och något mer som jag inte kommer ihåg. Men gott var det!!!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Pepparkakor är så juligt. :P Brukar du baka med några annorlunda formar ibland?

Kommentera här: