Kyckling panaeng

Idag blev det thaimat! Jag har använt mig av den här grytbasen tidigare och den är jättegod och väldigt lätt att laga. Den går också att variera i det oändliga. Jag brukar ta kyckling och nudlar, sen varierar grönsakerna efter vad jag har hemma :-)

Recept:
1 burk panaeng thai grytbas
1 burk kokosmjölk
500 g kycklingfilé
1 påse wokgrönsaker
1 burk minimajs
1 paprika
1/2 gul lök
äggnudlar

Koka nudlarna
Woka grönskerna
Skiva kycklingen i ganska små skivor, hetta upp grytbasen. Lägg i kycklingen och kokosmjölken. Koka/puttra tills kycklingen är klar, ca 10 min.
Blanda ner nudlar och grönsaker.
Klart att servera!






Det ser inte så aptitligt ut, men det var det. (Gud, vad det är svårt att fota mat)



Efter maten åkte jag och A till affären och köpte jäst så att vi kan baka lussebullar efter dagis imorgon. Då hade de extrapris på köttfärs, lövbiff och köttbullar, så nu har jag fyllt frysen. Igår köpte jag kycklingfilé och fläskfilé, och det är de sakerna vi använder mest härhemma :-)



Någon som kan gissa vad O fick för mat idag?

(Svar: kyckling och nudlar, tomat och majs)

Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

Jag har demat Mr´s chengs nya grytbaser, så kan rekommendera tom kha soppa. Den blir jättegod om man tar tomater och champinioner och kyckling och låta det koka tillsammans! =)

Kommentera här: