Sommarkyckling

Jaha, ytterligare en dag då jag inte hann åka och handla, men var tvungen att ha middagen klar 17.15...
Då kom jag på sommarkycklingen och jag hade faktiskt alla ingredienser hemma :-)

500 g kycklingfilé
3 dl grädde
ca 1 dl vatten
2 vitlöksklyftor, hackade
2 tsk dijon senap
hackad gräslök
1 kyckling/hönsbuljongtärning
1 pkt bacon
1/4 gurka i skivor

Skär kycklingen i mindre bitar och stek dem runt om så att de får färg.
Blanda vitlök, grädde, senap, buljong och gräslök i en gryta.
Lägg ner kycklingen och låt puttra i ca 10 min, tills kycklingen är klar.
Knaperstek baconet och strö över. Lägg i gurkan och servera.
Vi brukar ha ris till.



Kommentarer:

1 Jessica:

skriven

Härligt med lite sommarinspiration =) även om jag faktiskt trivs rätt gott nu när vi fått lite snö.



Det ser riktigt mumsigt ut.

Kommentera här: