Indiskt

Idag är det min födelsedag så vi har varit på Indisk restaurang på mitt initiativ!
Jag ville inte laga mat och om jag skulle vänta på mannen så skulle vi få mat vid midnatt innan han hade handlat och lagat...
Och jag älskar Indisk mat :-) Min man är inte överförtjust, men han går med jobbet och äter indiskt till lunch ibland, medans jag ALDRIG får indiskt, om jag inte lagar det själv. Vilket jag i och för sig gör ibland.

Eftersom det är Nobeldagen idag så hade jag ingen lust att åka in till stan och trängas med alla andra. Eller ge mig ut på motorvägen och inte komma varken fram eller tillbaka på grund av avstängningar.
Så det fick bli den lokala indiern. Det var vi, några öldrickare och några gäng med killar. Jag insåg när vi gick därifrån att jag var den enda kvinnan på hela stället...

Det var hur som helst gott! Men inte i samma klass som vissa jag har varit på inne i stan...

Kommentera här: